Eerlijk zullen we alles delen! Dus ook dit keer ga ik mijn voedingsdagboek delen. Wat eet ik op rustdagen? Eerder kon je al lezen over mijn voeding op een trainingsdag. Vandaag is het tijd voor een rustdag!

Voedingsdagboek: wat eet ik op rustdagen

Mijn rustdagen zijn erg laag in kcal. Dus nee, die donuts gaan we er niet in passen.

Maar goed… Ik heb dan ook een doel gesteld en die wil ik behalen. Ik moet je eerlijk bekennen – ha! daar istie weer “eerlijk zullen we alles delen” – dat ik het daar nog wel een beetje moeite mee heb. Kan ik op trainingsdagen prima één stukje chocola nemen, op rustdagen heb ik het idee dat ik niks mag eten en daardoor erg veel cravings krijg. Maar dat zit allemaal tussen mijn oren en daarom heb ik uiteraard de begeleiding. Om alsnog mijn doelen te kunnen behalen, zonder daarbij mijzelf van alles te ontzeggen.

Working on that

Anyway. Dit is wat ik eet op rustdagen! 

Ontbijt: 100 gram spinazie, 10 snoeptomaatjes, 2 eitjes, 6 gram olijfolie

Lunch: 4 rijstwafels met 2 plakjes 30+ kaas en 4 plakjes kipfilet, an apple on the side

Snack: 150 gram fruit naar keuze en 1 shake van MuscleTech

Dinner: 200 gram pompoen, 200 gram broccoli en 1 pangafilet

Pre-bed: 250 gram magere kwark, 50 gram fruit naar keuze, 15 gram walnoten

Veel nog hé? Het zijn toch nog 5 maaltijden en ze vullen! Ik raak op de één of andere manier erg vol van appels en mijn snack tussen 3 uur en 4 uur kan een kleine snack zijn, aangezien ik rond 6 uur alweer eet.

If It Feed Your Macro’s

Nieuwsgierig naar IIFYM’s? Ik heb er al eens artikelen aan besteed, maar je kan ook bij Femmevalerie.com een kijkje nemen. Zij legt duidelijk uit hoe het in je voordeel kan werken, op verschillende manieren!

Moeite met laag in kcal blijven op rustdagen? Gebruik pompoen! 

Het is een hels karwei om zo’n grote oranje bol in stukken te snijden – dan haal ik vriendlief even naar de keuken – maar het scheelt ontzettend in de kosten. Zo kan je bij Jumbo of AH 400 gram pompoen kopen voor €1,95, maar bij de groenteboer heb ik een joekel van een pompoen gekocht voor €3,20 en ik heb van de helft al een kilo aan pompoen gemaakt!

Oké. Samen met vriendlief dan. Want hij moest het snijden. 

Maar! Dat neemt niet weg dat het de kcal waard zijn. Want lang leve pompoen op rustdagen!

Per 100 gram

14 kcal

2 gram koolhydraten

0,2 gram vet

0,7 gram eiwit

Did somebody say oh hell yeah?! 

Oh hell yeah!

Roer wat eiwitpoeder, kaneel en/of zoetstof door 200 gram pompoen en je hebt een heerlijke snack voor 52 kcal én met eiwitten. Uiteraard afhankelijk van hoeveel eiwitpoeder je er doorheen roert. En je bent mega verzadigd!