Vroeg uit bed. Gisteravond leek het nog zo’n goed plan. Totdat je Netflix startte. Op het moment dat in de ochtend jouw wekker gaat, niet meer zo. Hoe kan je toch nog vroeg uit bed komen? Vandaag deel ik mijn tips and tricks.

Ik ben er zelf echt geen ster in, hoor. Vroeg uit bed. Ik zet minimaal mijn wekker drie keer. Tot de grote ergernis van mijn vriend. Sorry schat. Maar met één wekker red ik het gewoonweg niet. Kan niet. Wil niet. Maar wat werkt dan wel om vroeg uit bed te komen?

  • Neem een powersong als wekker. 
    Of een nummer waar je een gruwelijke hekel aan hebt waardoor je direct wakker bent. Kan natuurlijk ook. Momenteel draai ik Fight Song van Rachel Platten grijs. Quilty pleasure maar wel een nummer waar ik ontzettend veel energie van krijg.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=xo1VInw-SKc]

 

  • Plan leuke dingen in de ochtend. 
    Wakker worden voor vakantie is veel makkelijker dan wakker worden voor het werk, toch? Nu is het helaas niet mogelijk om elke ochtend op vakantie te gaan (we wish though) maar een favoriet ontbijt kan ervoor zorgen dat jij uit je bed springt ’s ochtends. Is sporten absoluut jouw ding en niet een must? Ga dan voor een rondje hardlopen of rondje door de sportschool in de ochtend.
  • Leg in de ochtend je outfit klaar 
    Niet standaard die jeans met een top klaag leggen, maar probeer de dag van te voren een outfit te c ombineren waar je zin in krijgt. Die killer heals of je nieuwste sneakers, met een opvallende top. Durf eigenzinnige combinaties aan te trekken. Push yourself om net eventjes iets verder om een unieke stijl te showen. Eerlijk toegegeven, dit is ook een friendly reminder aan mijzelf.
  • Lekker tutten! 
    Girls will be girls. Een heerlijke douchegel met dezelfde bodylotion kan ervoor zorgen dat je uit bed wil. Hup, onder de douche en smeren maar. Een heerlijk begin voor de dag. Jij kan de wereld aan! Mijn favoriet is op het moment de limited edition van Rituals, een heerlijke frisse geur die niet te overheersend is. Er zit een glittertje in de bodylotion, daar moet je wel van houden. En raad eens, ik houd wel van een beetje extravagant!
  • Voorbereiding is het halve werk 
    Een drukke dag op school? Belangrijk project om in te leveren op het werk? Zorg ervoor dat je de dag van te voren alles al hebt klaargelegd. Het vooruitzicht op stressen in de ochtend helpt niet om vroeg uit bed te komen. Het helpt je ook rustiger te slapen als je weet dat je alles al hebt voorbereid voor de volgende dag.
  • Schakel hulp in 
    Zelf ben ik er ook geen ster in. Maar hulp inschakelen kan helpen. Zo vroeg ik vriendlief of hij mij wakker wilde bellen. De afgelopen dagen daarvoor had ik mij voorgenomen om 8 uur in de ochtend in de sportschool te staan. Telkens werd dat half 9. Niet volgens planning dus! Doordat hij mij wakker belde en net zolang bleef aandringen totdat ik uit bed was, stond ik om 8 uur in de sportschool. Die schop onder mijn kont had ik even nodig.
  • Ga niet te vroeg naar bed
    Huh, wat? Ja, een afwijkende tip. En ik kan nou ook niet beweren dat dit wetenschappelijk onderbouwd is. Maar het werkt voor mij en vandaag deel ik mijn tips and tricks. Daarom dat deze vreemde eend in de bijt erbij staat. Soms lig ik op oma-bedtijd al in bed, tussen half 10 en 10 uur. Ik ben dan gewoon op en geen puf meer om iets te doen. Als ik dan direct ga slapen, heb ik in de ochtend (nog) meer moeite om uit bed te komen. Wanneer ik om half 11 ga slapen, heb ik er minder moeite mee. Probeer het eens zou ik zeggen.
  • Yoga mat uitrollen
    Oke, hiervoor is het eerst de bedoeling om uit bed te komen. Maar wanneer mijn yoga mat al klaar ligt, kom ik sneller uit bed. Ik doe mijn bedlampje aan, kruip in mijn pyjama op de mat en begin ik met rekken en strekken. Hier moet je eventjes doorheen. Als je het eenmaal hebt gedaan, kan je niet wachten om met de dag te beginnen.

SuccessfulSaturday-vroeguitbed

Welke gouden tip heb jij om vroeg uit bed te komen?